,, Prin scris se stabilesc înțelegeri, legi,
ordine. Scrisul a făcut înțelegerea statelor mai mare decât era posibilă pentru
vechile orașe-stat. A făcut să existe o neîntreruptă conștiință istorică.
Ordinul preotului sau a regelui și pecețile sale puteau ajunge mult mai departe
decât răzbătea privirea și vocea lui și le putea supraviețiu”
H.
G. Wells, 1992
Proiectul ,, Manuscrise iluminate
în viziunea copiilor – O pagină din istoria unei cărți “ a fost aplicat în
școala noastră în urma protocolului de colaborare încheiat cu partenerii noștrii județeni: Centrul
Județean de Resurse și Asistență
Educațională Brașov, Inspectoratul Școlar Brașov și Muzeul de Istorie Brașov.
Proiectul a fost implementat în 13 școli
din județul Brașov și a avut ca scop: dezvoltarea interesului elevilor pentru
istoria scrisului şi a cărţii prin implicarea în activităţi de informare –
documentare, activităţi de realizare a replicilor unor pagini.
Proiectul s-a desfășurat în perioada februarie-iunie 2013 și a avut
drept grup țintă elevi de clasa a VI –a
și a VII-a ai Școlii Gimnaziale Prejmer
Prin acest proiect am încercat
să-i aduc pe elevi cât mai aproape de momentele importante din istoria
scrisului. Scrisul, va rămîne alături de comunicarea verbală un canal de
comunicare între oameni. Datorită lui avem dovezi istorice care atestă anumite
evenimente istorice Imaginația lor, în ceea ce privește trecutul, trebuie
fructificată într-un act educațional care să-i stimuleze dorința de cunoștere,
de respect față de valorile culturale, sa-i dezvolte spiritul creeator și
încrederea în propriile forțe.
Din motive obiective, vernisajul expoziției a avut loc în acest an
școlar, în data de 2 iunie 2015, la Muzeul de Isorie Brașov și va fi deschisă
publicului toată luna iunie.
prof. documentarist Mizgaciu Roxana
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu